Prutje 134: spaghetti met citroen en capritilla

Ik ben terug in Milaan. Vorige week had ik mijn laatste 'klassikale' onderdeel van mijn master, wat inhield dat we een 'grand tour' door ItaliĆ« hebben gemaakt. Eerste locatie: Matera. Tweede locatie: Napels. Derde locatie: Rome. Zoals je wellicht op Instagram en Facebook hebt kunnen zien, heb ik goed gebruik gemaakt van het reisje om heel lekker te eten. Ik denk dat de pasta amatriciana in Rome mijn favoriet was.
Inmiddels kook ik dus weer voor mezelf en dit was een van de eerste prutjes die ik weer in elkaar geflanst heb, sinds ik thuis ben. Capritilla is een zachte kaas. Ik had er nog nooit van gehoord maar zag het liggen in de supermarkt en dacht dat het leuk was om weer eens iets nieuws te proberen.


Je hebt nodig voor twee personen:
teentje knoflook - sjalot - chili flakes - 100 gram capritilla (of andere kaas die erop lijkt) - twee citroenen - olijfolie met chilipeperextract


Snijd het teentje knoflook in plakken en de sjalot in ringen. Verhit olijfolie met chilipeperextract in een koekenpan en fruit de knoflook en sjalot. Bak een paar minuten en rasp vervolgens de citroenen boven de pan. Pers daarna het sap van de citroenen en voeg toe aan de pan. Laat het geheel op een laag vuurtje opstaan.
Kook de pasta volgens de verpakking.
Rasp de capritilla. Voeg de spaghetti toe aan de citroen, knoflook en sjalot en voeg de kaas toe. Meng het geheel goed door en laat de kaas enigszins smelten. Bestrooi met chili flakes, maar ben voorzichtig. Het is al iets pittiger door de olijfolie en je wil niet dat het te pittig wordt. 

Bereidingstijd: kwartier


Volg jij me al op Facebook en Instagram?




Reacties

Populaire posts