Prutje 135: garnalen met tomaat en courgette

Ik heb een haat-liefde-verhouding met pasta. Aan de ene kant is het echt mijn ultieme favoriete ingredient, aan de andere kant kan ik pasta soms echt niet meer zien (en ik word er dik van ;). Gisteravond was ik in dubio of ik iets met pasta of rijst ging maken. Toch maar rijst... Doorslaggevend was een kruidenmix die ik met Pasen uit Nederland had meegenomen. Heel simpel eigenlijk: rozemarijn, mint en oregano. Heel lekker. Dat mis ik soms wel, een supermarkt die voor me nadenkt en alvast wat kruiden samen in een potje voor me doet.


Voor twee personen heb je nodig:
vier mini courgettes of een echte grote - 400 à 500 gram tomaat - sjalot - teentje knoflook - 400 gram garnalen - kruidenmix met mint, rozemarijn en oregano - basmatirijst


Snijd het teentje knoflook in plakken, de sjalot in ringen, de courgette in plakjes en de tomaten in stukken. Verhit olie in een pan en fruit de sjalot en knoflook. Voeg na enkele minuten de courgette toe en bak deze circa 5 minuten mee. Daarna kunnen ook de tomaten toegevoegd worden. Schenk 100 milliliter water in de pan en laat het geheel 10 tot 15 minuten op een laag vuurtje een beetje pruttelen.
Kook in de tussentijd de rijst volgens de verpakking.
Pel de garnalen als je ongepelde garnalen gekocht hebt. Als het bevroren garnalen zijn, zorg dat ze goed ontdooid zijn voor gebruik.
Breng het tomatenmengsel op smaak met de kruidenmix en voeg de garnalen toe. Bak de garnalen enkele minuten mee zodat ze niet meer rauw zijn.
Serveer het tomatenmengsel met de rijst.

Bereidingstijd: 25 minuten


Volg jij me al op Facebook en Instagram?




Reacties

Populaire posts