Prutje 131: gnocchi met spinazie, geitenkaas, tomaatjes en gehakt

Ik heb een heel lieve buurvrouw. Ze is in de zeventig, komt met regelmaat een praatje met me maken door het raam en dan roken we samen een sigaret. Als ze weer met dieet is, gooit ze wat eten bij me binnen. De laatste score waren twee repen chocolade, allerlei soorten bonen, speciaal brood met noten en geitenkaas. Met name de geitenkaas was top - dat had ik gemist.


Voor twee à drie personen heb je nodig:
300 gram rundergehakt - 100 gram verse bladspinazie - 500 gram cherrytomaatjes - 200 gram scherpere geitenkaas met een dun korstje - halve rode ui - teentje knoflook



Snijd de halve rode ui en het teentje knoflook fijn. Verhit olie in een koekenpan en fruit de ui en knoflook. Voeg na twee minuten de spinazie toe en bak deze mee. Voeg enkele minuutjes later ook het gehakt toe en bak dit rul. Breng op smaak met peper en zout.
Halveer de cherrytomaatjes en voeg deze ook toe aan de koekenpan. Bak de cherrytomaatjes ongeveer 10 minuten mee.
Kook in de tussentijd de gnocchi gaar. Gnocchi is gaar als ze gaan drijven in het kokende water. Giet de gnocchi niet af maar schep ze uit het water met een schuimspaan.
Voeg de gnocchi toe aan de koeken pan met in stukjes gesneden geitenkaas. Schep alles voorzichtig door elkaar heen en geef de geitenkaas een minuutje om enigszins te smelten. Dien vervolgens het gerecht op.

Bereidingstijd: 20 minuten


Volg jij me al op Facebook en Instagram?



Reacties

Populaire posts