Prutje 133: groene tagliatelle

Ik had nog wat restjes in de koelkast liggen: spinazie, courgette, stracchino. Dat laatste is overigens een heel zachte kaas. Het regende vandaag - gelukkig want ik moet een essay schrijven en regen helpt beter bij concentratie dan zon - en ik had geen zin om naar buiten te gaan om boodschappen toe doen en gelukkig was ik in staat een heel aardig prutje te maken met deze restjes.


Voor drie personen heb je nodig:
100 gram verse bladspinazie - courgette - citroen - teentje knoflook - sjalotje - 100 gram stracchino - 400 gram kipfilet in blokjes - tagliatelle - staafmixer - kipbouillonblokje



Voeg de spinazie, sap van een halve citroen, teentje knoflook en de stracchino samen in een maatbeker, die de staafmixer kan verdragen. Pureer het geheel tot een glad mengsel.
Snijd het sjalotje in plakjes en verhit olie in een pan zodat je het sjalotje kan fruiten. Als het sjalotje enigszins begint te geuren in de pan, voeg de kip toe en bak deze. Voeg vervolgens de courgette in plakken toe en bak deze een paar minuutjes mee.
Schenk 100 milliliter water in de pan en voeg een kipbouillonblokje toe. Laat het blokje oplossen in het water en voeg vervolgens het spinaziemengsel toe. Laat het geheel 10 minuutjes samen opstaan en op een laag vuurtje enigszins pruttelen.
Kook in de tussentijd de tagliatelle en serveer met de saus.

Bereidingstijd: 20 minuten


Volg jij me al op Facebook en Instagram?



Reacties

Populaire posts